FAQ

Heeft u een vraag?

Heb je een vraag over de CoFleet app of kom je er niet helemaal uit? Hier vind je de antwoorden op veel gestelde vragen per onderwerp.

Goed om te weten:

Account

Reserveren

Bij CoFleet maak je al in een paar simpele stappen een account aan:

 

  1. Download de app;
  2. klik op registreren;
  3. vul je persoonsgegevens in;
  4. lees, controleer en (indien je er mee instemt) accepteer De voorwaarden;
  5. Doe de rijbewijsverficatie

Nadat jouw gegevens en rijbewijs zijn geverifieerd, kan je gelijk een bus huren!

Bij CoFleet kan je inloggen via de app of het webportaal. Je logt bij ons altijd in met jouw e-mailadres en wachtwoord.

Ben jij je wachtwoord vergeten? Klik dan onder het inlogscherm op “Wachtwoord vergeten”. Na het invullen van je e-mailadres ontvang je direct via de mail een bericht waarmee jij een nieuw wachtwoord aan kan maken.

De rijbewijsverificatie doorloop je bij CoFleet al in 2 simpele stappen:

  1. Maak een duidelijke foto van de voorzijde van het rijbewijs;
  2. maak een duidelijke foto van de achterzijde van het rijbewijs;

Indien bovenstaande stappen zijn doorlopen en je aan de eisen voldoet, wordt je rijbewijs automatisch geverifieerd en kan jij daarna via CoFleet ook voertuigen huren!

Jij kan je account verwijderen via de app. 

Klik hier op “account” → “account verwijderen” om jouw account te verwijderen.

Klik in de app onder het tab “account”op “gegevens wijzigen”. Hierbij kan je gelijk jouw gegevens inzien en wijzigen.

Reserveren

  1. Kies op welke locatie je een voertuig wil huren;
  2. kies of je een zakelijke reservering of privé reservering wil maken;
  3. kies jouw gewenste begindatum en -tijd;
  4. kies jouw gewenste terugbreng datum en -tijd;
  5. Kies het aantal kilometers dat jij verwacht te rijden.*

Als je bovenstaande stappen hebt doorlopen krijg je te zien welke voertuigen er beschikbaar zijn (en tegen welke tarieven) en kan jij zelf jouw gewenste optie selecteren en reserveren!

  1. Ga naar boekingen;
  2. Klik op de reservering die je wil wijzigen of annuleren*


Als je op annuleren klikt, dan is de reservering direct verwijderd. Wanneer je een reservering wil wijzigen, kan je na het klikken op “wijzig reservering” direct een nieuwe reservering maken.

Ja, je kan op elk moment een reservering wijzigen of annuleren.  Alleen kunnen hier wel extra kosten aan verbonden zitten.

Reserveringen moeten uiterlijk 24 uur voor het begin van de reservering geannuleerd worden. Doe je dit niet, dan wordt 50% van je reserveringskosten doorberekend als annuleringskosten. 

Is er op jouw locatie geen voertuig beschikbaar? Kies dan een andere locatie of kijk wanneer een geboekt voertuig weer beschikbaar is en reserveer jouw gewenste bus op een ander tijdstip!

Voertuig

Rijden & Parkeren

Als een voertuig geen lopende reservering heeft, start deze ook niet.

Let er dus op dat je reservering niet verloopt.

Indien het voertuig een stuurslot heeft krijg je deze vergrendeling eraf door het volgende te doen:

    1. Stop de sleutel in het contactslot
    2. Draai de sleutel om en draai tegelijkertijd het stuur naar links en naar rechts om de stuurvergrendeling eraf te halen.

Dit verschilt per voertuig. Daarom vind je altijd bij het voertuig zelf op de tankdop welke brandstof jij met het voertuig moet tanken.

Alle voertuigen zijn allrisk verzekerd en hebben een aanvullende inzittendenverzekering. 

Het eigen risico is afhankelijk van de categorie van het voertuig.

  • Bij middelgrote bestelbussen (zoals bijvoorbeeld de Renault Trafic of Volkswagen Transporter) bedraagt het eigen risico €1250 (inclusief BTW).
  • Bij grote bestelbussen (zoals bijvoorbeeld de Iveco Daily of Volkswagen Crafter) bedraagt het eigen risico €1250 (Inclusief BTW).
  • Bij bakwagens (zoals bijvoorbeeld de Iveco Daily of Volkswagen Crafter) bedraagt het eigen risico €1800 (inclusief BTW).

Ja, bij het maken van een reservering kan je er voor kiezen om tegen betaling het eigen risico met 50% te verlagen.

Bij het selecteren van een voertuig tijdens de reservering en huurperiode vind je de aanvullende informatie over het voertuig. Hierin vermelden wij onder andere de afmetingen van het voertuig en de afmetingen van de laadruimte.

Rijden & Parkeren

In de app vind je bovenaan bij Home of onder het kopje boekingen je lopende reservering. Als je daarop klikt, opent het voertuig nadat je het voertuig hebt gecontroleerd op schades.

Als je de rit wil beëindigen, leg dan altijd de sleutel terug in het dashboardkastje voordat je binnen de app op de knop “rit beëindigen” klikt.

Tijdens de rit kan je het voertuig gewoon openen met de sleutel.


Controleer  het volgende:

  • Heb jij nog een lopende reservering? Als je te laat bent of je rit hebt beëindigd start het voertuig niet.
  • Zit er een stuurvergrendeling op? Haal dit eraf door het stuur naar links en rechts te draaien terwijl je de sleutel in het contact draait.
  • Heb je de koppeling en de rem volledig ingetrapt terwijl je het voertuig probeert te starten?

Lukt het dan nog niet? neem dan even contact op met onze klantenservice.

Controleer het volgende:

  • Ben je te vroeg? Je kan het voertuig maximaal 15 minuten voor aanvang openen. Als je vroeger bent, dan kan het zijn dat het voertuig nog niet opent.
  • Heb je een mobiele verbinding? Zonder verbinding met je telefoon kan je de voertuigen niet openen.

Lukt het dan nog niet? neem dan even contact op met onze klantenservice.

  1. Parkeer indien mogelijk het voertuig terug op de ophaallocatie.
  2. Doe het voertuig op slot via de app. Mocht dit niet mogelijk zijn, neem dan de sleutel uit het voertuig en gebruik deze om het voertuig op slot te doen.

Meld dit direct via support@cofleet.nl

Ben je iets vergeten? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Als wij iets gevonden hebben, dan kan je het ophalen bij CoFleet.

Adress:
IJsselweg 49, 7061 XV
Terborg, Nederland

Het voertuig moet weer teruggebracht worden op de locatie waar je hem hebt opgehaald.

Wanneer een rit beëindigd wordt op een andere plaats dan hierboven wordt aangegeven, dan kunnen hier extra kosten aan verbonden zitten.

Als de gehele parkeerplaats, waar je het voertuig hebt opgehaald, bezet is. Parkeer het voertuig dan in de buurt van de originele locatie op een andere openbare, gratis parkeerplaats zonder hoogtebeperkingen.

Mocht jij jouw boeking hierdoor niet op tijd kunnen beeïndigen. Doe dan het voertuig op slot en meldt dit direct door te mailen naar support@cofleet.nl of bel op: 085 – 7606550

Aan het einde van je rit vragen wij je hoe je alles hebt ervaren. Werkt dit niet of wil je eerder iets melden? Mail dit dan naar support@cofleet.nl.

Je hoeft het voertuig echt niet helemaal van binnen en buiten te wassen. Zorg er alleen wel voor dat jij je afval meeneemt en dat er zowel voorin als in de laadruimte niks meer ligt dat af  kan geven op de volgende bestuurder en zijn spullen.

Algemeen

Schade & Pech

Om bij CoFleet een voertuig te huren moet je minimaal 19 jaar oud zijn.

Je mag 1 jaar nadat jij je rijbewijs hebt gehaald een voertuig huren bij Fleex.

Nee, Wij proberen om onze voertuigen voor jou en de volgende bestuurders zo schoon & fris mogelijk te houden. Daarom mag er niet  gerookt worden in het voertuig. Doe je dit toch? Dan worden hier extra kosten voor in rekening gebracht.

Nee, Wij proberen om onze voertuigen voor jou en de volgende bestuurders zo schoon & fris mogelijk te houden. Daarom mogen er geen (huis)dieren meegenomen worden in het voertuig. Doe je dit toch? Dan worden hier extra kosten voor in rekening gebracht.

Ben je iets verloren? Mail dan support@cofleet.nl. Geef hier even je naam door, waar je een bus hebt gehuurd en op welke datum je de bus hebt gehuurd. Indien wij hetgeen wat je verloren bent hebben gevonden, zullen wij je dit laten weten!

Je kan verloren voorwerpen binnen openingstijden ophalen op de IJsselweg 49, Terborg, Gelderland, Nederland.

Heb je een voorwerp gevonden? Meld dit dan alsjeblieft aan het einde van de rit en laat het voorwerp in het voertuig liggen, dan halen wij het zo snel mogelijk op!

Schade & Pech

Zie je naast de bestaande schades nog schades die niet gemeld zijn of heb je zelf schade gereden?

Meld dit dan door eerst te selecteren waar op welke zijde de schade zich bevind. Dit kan onderaan het schadeoverzicht door van links naar rechts te scrollen tussen de zijdes. Klik daarna binnen het formulier op de plek waar de schade zich bevind. Daarna kan je invullen wat voor type schade het is en kan je er een foto van maken. Als je dit gedaan hebt, sla je de schade op.

Ja, op het moment dat je de rit beëindigt krijg je nog een keer de mogelijkheid om schades te melden. Als je tijdens het rijden nieuwe schades hebt gereden, dan ben je ook verplicht om deze te melden. Mocht je dat niet doen, dan kunnen er naast de kosten voor de schade ook nog extra kosten in rekening gebracht worden.

Tip: Het kan natuurlijk voorkomen dat je iets over het hoofd hebt gezien. Maak daarom voor en na het rijden voor jezelf ook even foto’s en/of een video van het voertuig. Zo kunnen wij misverstanden voorkomen en kan je altijd nog aantonen dat jij de schades zelf niet veroorzaakt hebt. 

Voordat je gaat rijden krijg je bij de stap om de schades te melden ook een overzicht te zien van alle bekende schades. 

Dit zelfde overzicht krijg je na het rijden ook nog een keer te zien bij het inleveren van het voertuig.

Brandt er een waarschuwingslampje? Bekijk dan eerst op deze pagina of je wel of niet met het voertuig mag rijden.

Indien je niet (door) kan rijden, meldt dit direct door te mailen naar support@cofleet.nl. Gaat het lampje branden als je onderweg bent? Bel dan het nummer van de pechhulp, deze is 24 uur per dag beschikbaar.

Als je onderweg een lekke band krijgt, rij dan niet verder maar bel de pechhulp. De contactgegevens van de pechhulp vind je in het dashboardkastje van het voertuig. Deze kan je 24/7 bellen.

Ja, bij CoFleet ontvang je in de meeste Europese landen pechhulp. Hieronder vind je een lijst met de uitgesloten landen.

In de volgende landen ontvang je GEEN pechhulp. In deze landen mag je dan ook niet rijden: 

Albanië/ Estland/ Georgië/ Griekenland/ Letland/ Litouwen/ Moldavië/ Noord-Macedonië/ Oekraïne/ Roemenië/ Turkije/ Wit Rusland/ Rusland.

Je mag niet verder rijden als:

  • Het voertuig niet loshangende onderdelen heeft;
  • Als er onderdelen ontbreken;
  • Als het voertuig een lekke band heeft;
  • In alle andere gevallen waarbij de bestuurder of het voertuig een risico voor de verkeersveiligheid kan veroorzaken.

Betalen & Tarieven

Zakelijk

Ja, Bij CoFleet krijg je altijd een volgetankte bus mee deze moet ook altijd weer volgetankt teruggebracht worden. 

Om jouw rit te beëindigen, dien je ook eerst te tanken. Als dit niet wordt gedaan, kan jij jouw rit ook niet beëindigen.

Wij doen altijd ons best om ervoor te zorgen dat jouw voertuig is volgetankt voordat jij jouw rit begint. Mocht het toch voorkomen dat het voertuig niet minimaal voor 95% volzit, dan kan je aan het begin van jouw rit tanken en de kosten bij ons declareren door jouw bon te mailen naar administratie@cofleet.nl.

Dit is afhankelijk van de categorie die je kiest en het aantal km’s dat je rijdt. Ben je benieuwd naar alle tarieven? Bekijk ze dan op deze pagina. Hier vind je de meest recente informatie over de tarieven per voertuig.

-De huurprijs is exclusief tanken en opladen.

Ja, de tarieven zijn inclusief btw.

Nee, bij CoFleet kan je gratis een account aanmaken. Je betaalt alleen op het moment dat je een bus huurt.

Ja, bij CoFleet betaal je minimaal 350 euro borg. De borg wordt in de meeste gevallen binnen 1 werkdag na het einde van de huurperiode teruggestort.

Let op: Omdat wij €350,- aan borg vragen kan het voorkomen dat de bank om een verificatie vraagt met een reader of scanner. Zorg er dus voor dat jij deze bij de hand hebt op het moment dat jij de borg wil betalen.

Je krijgt de factuur altijd per mail. Daarnaast kan jij jouw facturen ook inzien via de app.

Om via de app jouw facturen in te zien doe je het volgende:

  1. open de app.
  2. Ga naar “Reserveringen” –> “afgeronde reserveringen”
  3. Klik onder de reservering waarvan je de documenten wil bekijken op het printer symbool.

 

Je kan bij CoFleet betalen met IDEAL.

Je betaald de borg plus de huurkosten bij het maken van een reservering.

Bij CoFleet betaal je in principe altijd vooraf. Om ongemak te voorkomen zorgt CoFleet er daarom wel voor dat de resterende borg meestal binnen 1 werkdag wordt terugbetaald.

Ja, dat is mogelijk. Hierbij wordt er vaak wel nog om een verificatie gevraagd die uitgevoerd moet worden door de rekeninghouder.

In de volgende gevallen kunnen er via CoFleet extra kosten in rekening gebracht worden. Standaard brengen wij hier ook 10,- administratiekosten voor in rekening. Dit is ook het geval bij boetes, overtredingen en het versturen van incasso’s.

  • Voertuig niet volgetankt terugzetten
    €20,- + €2,50 per liter brandstof.
  • Ramen niet sluiten na je rit
    €50,-
  • Deuren niet sluiten na je rit
    €50,-
  • Rit niet beëindigen via de app en/of het voertuig te laat terugbrengen (indien geen boeking na die van jou)
    €50,- + 100% van de tijd en kilometer prijs.
  • Rit niet beëindigen via de app en/of het voertuig te laat terugbrengen (indien wel een boeking na die van jou)
    €50,- + 150% van de tijd prijs.
  • Auto vies achterlaten
    €85,-
  • Speciale reiniging (reiniging na vervoer van stoffen/producten die schadelijk zijn voor het voertuig of andere bestuurders)
    250,-
  • (Huis)dieren vervoeren
    €85,-
  • Veroorzaken lege startaccu
    €125,-
  • Roken in het voertuig
    €125,-
  • Sleutel kwijtraken
    €500,-
  • Foutief parkeren bij teruggave (buiten een parkeervak op een gratis openbare parkeerplaats binnen het aangegeven gebied)
    €250,-
  • Foutief parkeren (waardoor weggesleept)
    €500,-
  • Verstrekking voertuig aan onbevoegden en rijden zonder rijbewijs
    €500,-
  • Schades ontstaan door schuld van huurder
    €100,-
  • Klant detailonderzoek wegens valse- onjuiste- of ontbrekende informatie
    €30 
  • Het voertuig gebruiken voor bezorgdiensten €1500,-
  1. Selecteer waar en wanneer je een voertuig wil huren
  2. Kies je gewenste voertuig.
  3. Vul onder aanvullende details → Voucher de kortingscode toe.

Bij CoFleet zijn de kortingscodes hoofdlettergevoelig. Zorg er dus voor dat je de kortingscode exact overneemt. 

Werkt die dan nog steeds niet? Dan is de kortingscode al gebruikt of niet meer geldig. Je kan de kortingscode in dit geval dan ook niet meer gebruiken.

Zakelijk

Je kan gewoon simpelweg de app downloaden en je registreren. Hierbij hoef je enkel tijdens de registratie aan te geven dat jij je als bedrijf wil registreren. Na deze registratie kan je gewoon al huren en verschijnt ook jouw bedrijfsnaam op de factuur.

Het kan voorkomen dat wij aanvullende informatie nodig hebben. In dat geval zullen wij van CoFleet nog even contact met jou opnemen!

Dit is onbeperkt, er kunnen zoveel collega’s aan het bedrijf toegevoegd worden als je zelf wil.

Hierbij kan iedere werknemer zelf gewoon ook een zakelijk account registreren of jouw onderneming kan zelf een algemeen account gebruiken. In het geval dat er een algemeen account gebruikt wordt, dienen de bestuurders zich echter wel alsnog te registreren via een eigen account. Dit is nodig om de geldigheid van de rijbewijzen te controleren.

Wil je gebruikers toevoegen/verwijderen of andere wijzigingen doorgeven die je zelf niet kan invullen onder “account”-> “uw gegevens”? Mail ons dan even op info@CoFleet.nl. Dan passen wij het zo snel mogelijk voor je aan!

Ja, dat is mogelijk. Je mag binnen CoFleet ook klanten, leveranciers of andere partners toevoegen. De aansprakelijkheid ligt , net als bij medewerkers, wel volledig bij de organisatie.

Bij CoFleet kan je naast je zakelijke account ook gemakkelijk nog een tweede account aanmaken met je privémail om ook prive reserveringen te maken. 

Ja, dit is mogelijk. Als jouw organisatie regelmatig gebruik maakt van onze diensten of onze diensten aan wil bieden aan klanten, dan kan je een locatie aanvragen.

Als wij dicht bij jouw organisatie in de buurt een geschikte locatie kunnen vinden, dan kunnen wij daar het voertuig plaatsen.

Mocht jouw organisatie zelf een openbare parkeerplaats bezitten, waar je graag het voertuig geplaatst wil hebben, dan kunnen wij daar ook een voertuig plaatsen.

Voor ondernemingen die al een langere periode gebruik maken van CoFleet wordt het na een aanvraag op info@cofleet.nl en een daarbij horende extra verificatie mogelijk om ook zonder borg te huren.